エンジンフードダンパーを他車から流用 / Engine hood shock replacements from another vehicle

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911のエンジンフードダンパーはすぐダメになるというのが通説らしい。社外新品も色々出ているようだが、それなりに品質が確保されているであろう現代の車から流用できないかと考え、やってみた。

用意したのはメルセデスC200純正のエンジンフードダンパー中古品2本。これを加工して流用することにした。

It seems have been a well known fact among 911 owners worldwide that the genuine engine hood dampes (shocks) do not have a long life. My ones were already the case. I initially thought of replacing them with aftermarket products available in the market, but from a viewpoint of quality that I thought must be proven, I came up with an idea of alternatively using a pair of engine hood dampers from another vehicle. The one I found was from a Mercedez C200, which I made slight modifications to fit my 911SC.

Dscf4831で、写真下が完成したダンパー。元々付いていたダンパー(写真上)と比較すると露出したロッド部が短めだが、ストロークはこれで足りている。

The one, bottom in the photo above, is one of the C200 dampers modified. The rod on the tube is shorter than the 911SC original one, the upper one in the photo above, but I confirmed the stroke secured is good enough.

 

ノブを引くと結構な勢いでフードが開くように。

Upon pulling the knob, the C200 dampers installed quickly bursted the hood opened.

 

以下に具体的な加工工程をちょこっと紹介。

The photos below show how I modified the C200 dampers to fit my 911SC body and the engine hood.

 

Dscf4832Dscf4829上側(車体側)は、M8高ナットにアイボルトを組み合わせ、その穴には穴径調整用にメタルカラーを入れて、フレアツールを使ってかしめた。

On the upper end, attached onto vehicle side, I added a M8 nut and an eye-bolt with a collar to adjust internal diameter of the hole. I used a flare tool to crimp both ends of the collar.

 

Dscf4830Dscf4833下側(フード側)はメタルカラーかしめによる穴径調整のみで済んだ。

On the lower end, attached onto engine hood, I only added a collar like I did on the upper end to adjust internal diameter of the hole.

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